15 Şubat 2014 Cumartesi

DİKKAT!... Bu numara ararsa sakın açmayın! 444530-44424‏1

Açmamanız gereken yeni numaralar; 
444530* - 444241*
Şikayetvar’ın haberine göre: Son zamanlarda çığırından çıkan telefon dolandırıcılığının önüne geçilemiyor. Her gün farklı yöntem deneyen kötü niyetli kişiler, yüzlerce vatandaşı tuzağa düşürüyor. Çaresiz kalan tüketiciler ise dolandırılma yöntemlerini ve arayan numaraları deşifre ederek, önlem alınması için çaba gösteriyor.
"Hakkınızda yasal işlem başlatıldı”
Cep telefonu ya da sabit telefonları 444530* - 444241* numaralarından arayan dolandırıcılar, bir yıl önce sigorta yaptırdığınızı öne sürüyor ve ücretsiz deneme süresinin dolduğunu belirterek, para ödemeniz gerektiğini bildiriyor. Eğer gün içerisinde ödeme yapmazsanız hakkınızda yasal işlem başlatılacağını, bir sonraki telefon görüşmesini avukatlar ile yapacağınızı konuşmaya ekleyerek, gözdağı vermeye çalışıyor. Arayan kişilere inanan ve korkan vatandaşlar kredi kartı bilgilerini veriyor, hesaplarından 299 TL ücret kesiliyor.
Yapılan bütün uyarılara rağmen dolandırılan birçok vatandaşın olduğunu belirterek, ”bu oyuna kanmayın” uyarısı yapan tüketicilerin şikayetleri şöyle:
"Olmayan Sigorta İçin İcra Takibi Başlatacaklarmış”
"Bugün beni aradılar. Eğer ödeme yapmazsam 7000 TL icra takibi başlatacaklarını söylediler.. Bende yanımda kartım yok dedim, sonra aramadılar.”
"Yaptırmadığım Sigortanın Bedelini İstiyorlar”
"10/02/2014 tarihinde saat 18:07 'de 0212914...le başlayan telefonundan adının D.Ö. olduğunu belirten bir bayan 24/12/12 tarihinde sesli onayımla iki yıllık sigorta yaptırdığımı, ilk bir yılın ücretsiz olduğunu, diğer yılın 299 TL ücreti olduğunu belirterek kredi kartımın bilgilerini istedi, peşin mi yoksa taksitle mi ödeyeceğimi sordu. Ben kendisine böyle bir sesli onay vermek koşuluyla hiçbir şekilde sigorta yaptırmadığımı, madem borcum varsa kendilerinin, beni mahkemeye verip tahsil etmelerini söyledim.”
" 299 TL Borcunuz Var Diye Arıyor”
"08,02,2014 tarihinde saat 12' de arayıp Sağlık Bakanlığı’na ait kurumdan aradıklarını 2012 Ağustos ayında arandığımı ve telefonla sigortayı kabul ettiğimi söylediler. İlk 1 yıl ücretsiz, 2 yıl 299 TL borcum olduğunu, kart bilgilerim verildiğinde borcumun kapatılacağını, eğer hemen bilgileri verip ödemezsem 3 gün sonra avukat masrafı da ekleneceğini söyledi. Ben de inatlaştım telefon kaydını istedim, fakat bayan bana yüksek bir sesle müşterilerle en fazla 4 dakika görüştüklerini ama benim 11 dakika görüştüğümü belirterek daha fazla bilgi veremediklerin söyledi. Bulunduğum şehirde nereyle görüşeceğimi sorduğumda da böyle bir şey yok. Sizde kabul ettiniz mecbursunuz ödemeye dediler. Böyle bir işlem yapmadım tüm bilgilerim ellerinde.”

KAYNAK; Mynet Finans

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder